Voksne

Herunder kan du læse om kirkens mange aktiviteter for voksne. Se begivenhederne i kalenderen eller kontakt kirkekontoret for yderligere oplysninger.

Aftengudstjeneste

I vinterhalvåret har vi aftengudstjeneste kl 19.30 en gang om måneden. Det er korte, rolige reflektionsgudstjernester med færre ord og mere musik. Se datoer i kalenderen.

Sorggruppe

Sorggruppen holder pause indtil august 2024

Har du mistet en livsledsager og har du behov for at være sammen med andre, der også har mistet? Hellerup Kirke tilbyder, at du kan deltage i en sorggruppe.

Sorggruppen er et samtalefællesskab, hvor du kan dele netop de oplevelser, tanker og følelser, som du har med dig som følge af dit tab. Samtidig har du mulighed for at være sammen med andre, der lige som dig har mistet en nærtstående livsledsager.

Sorggruppen ledes af sorgvejleder Lone Dawe, der er uddannet sorgvejleder og psykoterapeut. Lone er 58 år og har i en årrække støtte mennesker i kriser og sorg.

Vi mødes i sognegården ved Hellerup Kirke.  Alle tilbydes en indledende en individuel samtale. Har du lyst til at være med eller høre nærmere er du velkommen til at kontakte Lone Dawe på 22478500 eller lone@dawe.dk.

HøjskoleOnsdage

HøjskoleOnsdage er inspirerende og hyggelige eftermiddage med foredrag og samtale til debat og eftertanke.

Altid den første onsdag i måneden (undtagen om sommeren).

Se de aktuelle arrangementer i kalenderen.

Tilmelding er ikke nødvendig.
Kaffen med brød 20 kr.

Oplevelsesture

Den anden onsdag hver måned kan du tage med ud og besøg interessante steder i Hellerup og omegn. Alle ture er gratis og begynder i Hellerup Sognegård kl 12:45.

Deltagerne skal selv medbringe lovlig rejsehjemmel i form af rejsekort, klippekort eller pensionstkort. Tilmelding er ikke nødvendig.

Æseløre

I læsekredsen Æseløre mødes vi en gang om måneden og udveksler læseoplevelser om månedens bog. Vi læser megen forskellig litteratur – fra Puk Damsgaard til William Shakespeare. Deltagerne vælger selv indholdet i  samarbejde med kirke- og kulturmedarbejderen.

Der læses højt, diskuteres og forundres.  Det kræver ingen forudsætninger at deltage, ud over lysten til at læse bøger og være med i et fællesskab om dette.

Hver gang er der lidt brød, ost, pølse og et glas vin på menuen. Deltagerne organiserer selv indkøb og betaling omkring maden.

Mennesker med handicap er naturligvis velkomne i læsekredsen. Vi bruger teleslyngeanlæg af hensyn til hørehæmmede. Derfor er det en forudsætning for deltagelse, at man er indstillet på at bruge anlægget og tale én ad gangen.